0 投票
302 浏览
分类:华小国文 | 用户: (1,420 分) 2 33 34
已关闭 用户:
Sebagai seorang anak,bagaimanakah cara kamu untuk menggembirakan ibu bapa kamu?
已关闭

5 个回答

+1 投票
用户: (13,440 分) 1 11 12
采纳于 用户:
 
已采纳

Cara untuk menggembirakan ibu bapa saya ialah saya perlulah bersopan santun dan menghormati mereka .selain itu,saya haruslah belajar dengan bersungguh-sungguh untuk mencapai kejayaan dalam pelajaran.seterusnya , saya haruslah membantu ibu bapa saya membuat kerja rumah.

用户: (13,440 分) 1 11 12
斜字是重点
+1 投票
用户: (240 分)

Sebagai seorang anak,  cara saya untuk menggembirakan ibu bapa saya dengan membantu di kerja rumah dan mengadakan gred yang baik.

+1 投票
用户: (11,430 分) 8 38 42
Sebagai seorang anak, saya akan memggembirakan ibu bapa saya dengan membantu mereka membuat kerja rumah supaya mengurangkan beban mereka. Selain itu, saya akan belajar bersungguh-sungguh demi mendapat keputusan yang cemerlang dalam peperiksaan agar ibu bala saya berasa bangga. Di samling itu, saya akan membuat kad atau memberi hadiah kepada ibu bapa saya pada Hari Ibu Dan Hari Bapa untuk berterima kasih kepada mereka.

身为一名孩子,我会帮忙他们做家务,以减轻他们的负担来使他们开心。此外,我会努力学习以在考试中考取好成绩,让他们感到自豪。除此以外,我也会在父亲节和母亲节时制作卡片或送他们礼物,因感谢他们。

以上有三个point

希望能够帮到你

谢谢(:
+1 投票
用户: (42,260 分) 2 3 6
Sebagai seorang anak, saya akan berusaha untuk menggembirakan ibu bapa saya dengan menghormati dan mematuhi nasihat mereka, serta berusaha dengan bersunguh-sungguh dalam pelajaran dan aktiviti yang saya lakukan.

Selain itu, saya juga akan berkongsi cerita dan pengalaman saya kepada mereka, serta meluangkan masa bersama mereka untuk menunjukkan rasa kasih sayang dan penghargaan saya terhadap mereka.
+1 投票
用户: (59,620 分) 6 24 33
membantu mereka dengan melakukan kerja-kerja yang sesuai /Membantu tanpa diminta

menghormati mereka.

belajar bersungguh-sungguh

berakhlak mulia

谢谢
“eWenda e问答”是一个专为马来西亚华裔生所建立的学业疑问问答平台。学生可以在这里免费发表提问并得到解答。
...