0 投票
224 浏览
分类:中学其它科目 | 用户: 没有数据
已关闭 用户:
T-tema✅

M-Maksud tema

C-Contoh✅

P-peribahasa

K-kehendak soalan✅

 例子: Jiran merupakan orang yang paling dekat dengan kita selain keluarga sendiri.Jiran penting kerana merekalah tempat paling mudah untuk kita mengadu nasib sekiranya dalam kesusahan. Oleh itu terdapat banyak cara yang boleh dilakukan bagi mengekalkan keharmonian hidup berjiran.

问题:Malaysia terkenal sebagai sebuah negara yang berbilang kaum dan bangsa yang bersatu padu .Berikan pendapat anda tentang kepentingan perpaduan kaum di Malaysia.

✅的是要在句子里要写的。

可以帮我写1段的作文吗?

或者写2段。

这个只可以写一段而已,因为我有一点不会所以才麻烦大家再多些一段。

对不起,我的句子有语病。
已关闭

3 个回答

+1 投票
用户: (42,260 分) 2 3 6
采纳于 用户:
 
已采纳

我只帮你写两段,已经绞尽脑汁了,你看看行不行

    Pada pendapat saya, perpaduan kaum di Malaysia adalah amat penting kerana ia dapat menjamin keamanan dan kesejahteraan negara untuk mewujudkan sebuah masyarakat yang harmoni dengan kestabilan politik. Kesemua peristiwa hitam yang pernah berlaku, contohnya Tragedi 13 Mei telah menjadi pengajaran kepada rakyat Malaysia untuk terus menikmati kehidupan dengan mengamalkan semangat perpaduan, bertoleransi dan bekerjasama dalam segala aspek. Maka yang buruk jadi sempadan, yang baik jadi teladan. Dengan cara itu, rakyat akan dapat menikmati kemakmuran bersama seperti yang direncanakan oleh mantan Perdana Menteri Malaysia. Oleh itu, rakyat Malaysia perlu menjaga hubungan antara kaum agar terbina perpaduan demi keamanan negara.

     Di samping itu, ekonomi negara pasti bertambah mantap apabila perpaduan kaum dapat dikekalkan. Pelabur-pelabur asing tidak akan bimbang untuk melabur di Malaysia kerana keadaan negara kita yang aman dan damai, sekaligus dapat menjana ekonomi supaya terus berkembang. Contohnya, kestabilan politik di Johor telah memberi keyakinan kepada pelabur-pelabur asing untuk melabur di Malaysia bagi membangunkan Wilayah Pembangunan  Iskandar (WPI). Oleh itu, perpaduan kaum boleh menyumbang ke arah kestabilan politik dan juga memberi pulangan yang lumayan kepada Malaysia. Bak kata peribahasa 'pucuk dicita, ulam mendatang' kerana kedua-duanya memberikan faedah kepada Malaysia.

望采纳,谢谢。

0 投票
用户: (18,810 分) 7 25 41
修改于 用户:
你可以这样写:

Malaysia , dikenali sebagai sebuah negara yang mempunyai kepelbagaian kaum yang berbeza dan meduduki di dalam kawasan yang sama. Malaysia mempunyai kebanyakan kaum yang berbeza terutamanya kaum Melayu , Hindu dan Cina. Kita mestilah menghafal dan mengenal pasti kepentingan perpaduan kaum di Malaysia supaya mereka dapat menyatupadukan sebuah masyarakat dan melahirkan generasi yang akan datang yang bertolak ansur.

望采纳,谢谢。
0 投票
用户: (140 分)

rakyat mly mestilah perpaduan supaya menjadi negara yang aman dan hormat?(不好意思,我只会这些crying

“eWenda e问答”是一个专为马来西亚华裔生所建立的学业疑问问答平台。学生可以在这里免费发表提问并得到解答。
...