0 投票
194 浏览
分类:中学其它科目 | 用户: (130 分) 1 1
已关闭 用户:
1. Alam Melayu pada hari ini merangkumi sebahagian daripada Asia Tenggara.

 Cadangkan cara untuk mengekalkan hubungan baik dengan negara-negara di Asia Tenggara. (4m)

2. Apakah kepentingan kepimpinan yang berwibawa dalam sesebuah pentadbiran bagi menjamin kedaulatan dan kemakmuran negara? (8m)

3. Pada pendapat anda, bagaimanakah kita dapat meneruskan kegemilangan tamadun kerajaan Alam Melayu?
已关闭

1个回答

0 投票
用户: (18,810 分) 7 25 41
采纳于 用户:
 
已采纳

1. Menjalankan aktiviti perdagangan di antara negara-negara di Asia Tenggara untuk meningkatkan ekonomi kedua-duanya.

2. Kepentingan kepimpinan yang berwibawa dalam sesebuah pentadbiran bagi menjamin kedaulatan dan kemakmuran negara ialah memastikan kemampuan pemimpin dapat mentadbirkan sesuatu negara dengan baik dan menjamin kesejahteraan rakyat-rakyatnya dalam masyarakat.Hal ini disebabkan pemimpin yang berwibawa akan menunjukkan kekuatannya dan meningkatkan keyakinan tentera untuk mempertahankan negara.Sebagai contoh , Sultan Mahmud Shah yang berwibawa telah mempertahankan Melayu Melaka daripada ancaman Siam. 

3. Pada pendapat saya , kita dapat meneruskan kegemilangan tamadun kerajaan Alam Melayu melalui penghargaan dengan membuat suatu hikayat yang dapat menjadikan.Selain itu , kita perlulah mengetahui dan memahami erti dari Tamadun Alam Melayu melalui pendidikan di sekolah. Contohnya , semangat patriotisme dapat dipelajari oleh rakyat Malaysia untuk melahirkan negara yang sejahtera dan aman.

我写的答案没有 Huraian 和 contoh ,如有需要,请留言。
望采纳,谢谢。

用户: (130 分) 1 1
需要Huraian和Contoh,谢谢你!
用户: (18,810 分) 7 25 41
好的,等一会。
“eWenda e问答”是一个专为马来西亚华裔生所建立的学业疑问问答平台。学生可以在这里免费发表提问并得到解答。
...