+1 投票
312 浏览
分类:中学马来文 | 用户: (1,520 分) 1 1
已关闭 用户:

Pada pendapat anda, adakah peranan ibu bapa sangat penting untuk menyemai semangat kebangsaan dalam kalangan generasi muda.

已关闭
用户: (18,810 分) 7 25 41
谢谢Thank you.

2 个回答

0 投票
用户: (18,810 分) 7 25 41
采纳于 用户:
 
已采纳

Pada pendapat anda, adakah peranan ibu bapa sangat penting untuk menyemai semangat kebangsaan dalam kalangan generasi muda.



Ya , peranan ibu bapa sangat penting untuk menyemai semangat kebangsaan dalam
kalangan generasi muda untuk mendapatkan kebanyakan kebaikan dalamnya . Bak peribahasa kata : "melentur buluh biarlah dari rebungnya" , ibu bapa harus mendidik anak mereka untuk memupuk semangat kebangsaan sejak anaknya masih kecil. Selain itu , ibu bapa juga menjadikan panduan kepada anaknya kerana anaknya akan mempelajari semangat kebangsaan dan tingkah laku yang ada dari ibu bapanya dalam kehidupan. Contohnya , ibu bapa sentiasa menghormati kepada kaum yang lain . Oleh itu , anaknya akan mengikuti semangat kebangsaan ibu bapanya.

* 要回答Adakah 需要使用 Ya / Tidak。

望采纳,谢谢。阿弥陀佛

0 投票
用户: (42,260 分) 2 3 6

Pada pendapat saya, peranan ibu bapa sangat penting dalam menyemai semangat kebangsaan dalam kalangan generasi muda. Bak kata peribahasa "melentur buluh biarlah dari rebungnya", nilai dan identiti kebangsaan harus dipupuk dalam anak-anak sejak kecil lagi.

Melalui contoh dan nilai yang mereka anut, ibu bapa dapat membantu anak-anak mereka memahami nilai-nilai kebangsaan seperti kepelbagaian budaya, toleransi, dan persatuan. Ibu bapa juga dapat memupuk semangat kebangsaan dalam anak-anak mereka dengan membawa mereka mengunjungi tempat-tempat bersejarah dan budaya, mengajar mereka lagu-lagu kebangsaan, dan memupuk rasa cinta pada negara.

用户: (130 分) 1 1
great
“eWenda e问答”是一个专为马来西亚华裔生所建立的学业疑问问答平台。学生可以在这里免费发表提问并得到解答。
...