0 投票
422 浏览
分类:中学其它科目 | 用户: (830 分) 2 9 9
已关闭 用户:
已关闭

2 个回答

+1 投票
用户: (42,070 分) 16 65 66
采纳于 用户:
 
已采纳
Parameswara merupakan seorang pahlawan dan pemimpin yang berjaya menubuhkan Kesultanan Melayu Melaka pada abad ke-15. Nilai yang boleh dicontohi daripadanya antara lain:

1.Kemahiran diplomasi - Parameswara juga dikenali sebagai seorang pemimpin yang mahir dalam diplomasi. Beliau berjaya menjalinkan hubungan baik dengan kerajaan-kerajaan tetangga dan berjaya memperoleh sokongan dari mereka.

Keadilan dan kebijaksanaan - Parameswara dikenali sebagai seorang pemerintah yang adil dan bijaksana. Beliau memperkenalkan banyak dasar dan kebijaksanaan yang membawa kebaikan kepada rakyatnya.

2. Keberanian dan ketabahan - Parameswara berani mengambil risiko dan menghadapi cabaran dalam menubuhkan kerajaannya di Melaka. Ia menunjukkan betapa pentingnya sifat keberanian dan ketabahan dalam mencapai kejayaan.
0 投票
用户: (11,410 分) 14 27 28
Parameswara mempunyai nilai bijaksana yang boleh dicontohi oleh kami. Parameswara bijak memilih satu lokasi yang baik membantu beliau berkembang kerajaan yang maju. Lokasi Kesultanan Melayu Melaka di muara Sungai Melaka membolehkan beliau menguasai laluan perdagangan. Selain itu, nilai berwibawa. Parameswara mengembangkan tanah tersebut menjadi kerajaan yang maju. Seterusnya, nilai kerajinan. Beliau rajin untuk memajukan Kesultanan Melayu Melaka.
“eWenda e问答”是一个专为马来西亚华裔生所建立的学业疑问问答平台。学生可以在这里免费发表提问并得到解答。
...