0 投票
904 浏览
分类:中学其它科目 | 用户: (830 分) 2 9 9
已关闭 用户:
已关闭

3 个回答

+1 投票
用户: (42,070 分) 16 65 66
采纳于 用户:
 
已采纳
Kesultanan Melayu Melaka merupakan salah satu tamadun Melayu yang terbesar dan paling berpengaruh di Asia Tenggara pada abad ke-15 dan ke-16. Pencapaian Kesultanan Melayu Melaka amat penting bagi sejarah dan kebudayaan Malaysia dan juga dunia. Terdapat beberapa sebab mengapa kita perlu berbangga dengan pencapaian Kesultanan Melayu Melaka:

1.Pusat perdagangan utama: Melaka adalah pusat perdagangan utama pada zaman dahulu. Ia berperanan sebagai pusat pertukaran antara Asia dan Eropah. Melaka menerima pelbagai jenis barang dagangan termasuk rempah, kain, mutiara, dan emas.

2.Kemajuan dalam sains dan teknologi: Kesultanan Melayu Melaka telah mencapai kemajuan dalam sains dan teknologi. Mereka telah membangunkan teknologi pengeboran air yang dikenali sebagai 'perigi Melaka' serta sistem perikanan yang maju.

3. Pusat perkembangan Islam: Kesultanan Melayu Melaka juga berperanan sebagai pusat perkembangan Islam di Asia Tenggara. Melalui Melaka, Islam dapat diperkenalkan ke seluruh rantau ini.
0 投票
用户: (5,490 分) 4 39 40
-pencapaian in telah menunjukkan kehebatan masyarakat dan kerajaan Kesultanan Melayu Melaka.

- merupakan hasil pengorbanan dan air peluh datuk moyang kita

- pencapaian ini telah mengasaskan kestabilan negara kita dan memberi impak yang besar dalam sistem pemerintahan pada masa kini.
0 投票
用户: (11,410 分) 14 27 28
Kita perlu berbangga dengan pencapaian Kesultanan Melayu Melaka kerana kebijaksanaan tokoh zaman dahulu mendirikan dan membangunkan suatu kerajaan yang maju. Selain itu, pencapaian Kesultanan Melayu Melaka telah membawa kemajuan negara kita pada hari ini. Seterusnya, pencapaian Kesultanan Melayu Melaka telah memberikan pengalaman yang berguna kepada kita.
“eWenda e问答”是一个专为马来西亚华裔生所建立的学业疑问问答平台。学生可以在这里免费发表提问并得到解答。
...