0 投票
427 浏览
分类:中学其它科目 | 用户: (130 分) 1 1
已关闭 用户:

"Jelaskan kebaikan sesuatu Peristiwa dilihat dari pelbagai sudut tafsiran."(各位大神救救我,想了好久了)

已关闭

4 个回答

0 投票
用户: (1,860 分) 2 10 11
采纳于 用户:
 
已采纳
1. Menggalakkan kita menggunakan pelbagai sumber dalam penulisan bagi menghasilkan kajian yang mempunyai bukti yang kukuh.

2. Mengajak kita menilai sesuatu peristiwa yang sama tetapi dilihat dari sudut yang berbeza.
 

3. Mendorong kita berfikiran terbuka dan kritis dalam mengkaji sesuatu peristiwa dengan menggunakan pelbagai sumber sejarah

(SEJ BUKU TEKS PG 16)
0 投票
用户: (30,830 分) 35 52 59
修改于 用户:
就是说一下从各种角度看一件事的好处

可以这么写

Kita boleh dapat pelbagai pendapat见解 dari pelbagai sudit tafsiran.
0 投票
用户: (11,410 分) 14 27 28
Kebaikan sesuatu peritiwa dilihat dari pelbagai sudut tafsiran ialah kuat boleh mempunyai pendapat yang berbeza. Selain itu, kita boleh lebih memahami peristiwa itu. Seterusnya, kita boleh mendapat perasaan yang berbeza.
0 投票
用户: (46,890 分) 15 50 59
Kita dapat mempelajari sesuatu peristiwa sejarah secara neutral dan tanpa sebarang berat sebelah.Hal ini dikatakan demikian kerana kita dapat meneliti peristiwa tersebut dari pelbagai aspek dan sudut.Kesannya,tafsiran terhadap peristiwa yang sudah berlaku tidak akan dieksploitasi oleh sesuatu pihak.

*Teknik menjawab sejarah : Apabila soalan tanya "Jelaskan",isi dan huraian diperlukan.Apabila soalan menyatakan "Nyatakan",kamu boleh terus bagi isi sahaja."Huraikan" pula memerlukan isi,huraian dan contoh.Jika mahu memastikan anda mendapat markah penuh juga boleh terus tulis isi,huraian,contoh dan kesan.
“eWenda e问答”是一个专为马来西亚华裔生所建立的学业疑问问答平台。学生可以在这里免费发表提问并得到解答。
...