0 投票
523 浏览
分类:中学马来文 | 用户: 没有数据
已关闭 用户:

Budaya berterima kasih masih kurang diamalkan oleh masyarakat kita. Jelaskan usaha-usaha untuk memupuk sikap tersebut dalam kalangan masyarakat.

已关闭
用户: (9,080 分) 146 186 193
这是ewenda的用户?
用户: (9,700 分) 46 51 51
不是吧

1个回答

+1 投票
用户: (510 分) 4 10 23
采纳于 用户:
 
已采纳

我是倾向于remaja的

政府的,一段

Pihak Kerajaan haruslah mengadakan kempen kesedaran tentang kepentingan budaya berterima kasih dan mengadakan program pertandingan. Hal ini demikian kerana remaja mudah dapat disedarkan dalam kempen ini. Contoh program pertandingan ialah melukis poster, menulis karangan dan lain-lain. Kesannya, lebih banyak remaja dapat mengetahui tentang budaya berterima kasih dalam kempen dan program pertandingan.


社交媒体,一段

Media massa perlulah menyebarkan tentang budaya berterima kasih. Hal ini lantaran dalam masyarakat mempunyai banyak remaja menggunakan telefon pintar. Contohnya, media massa boleh membuat video , berita dan lain-lain tentang budaya berterima kasih. Kesannya, lebih banyak remaja mengetahui bahawa budaya berterima kasih melalui televisyen , telefon pintar dan sebagainya.


父母榜样,一段

Ibu bapa mestilah menjadi suri teladan kepada anak-anaknya. Hal ini demikian kerana ibu bapa ialah orang yang dekat dengan anak-anaknya. Contoh suri teladan ibu bapa ialah mengajar anak-anaknya tentang kepentingan budaya berterima kasih sejak kecil seperti melentur buluh biar dari rebungnya. Kesannya, anak-anak akan mengetahui bahawa kepentingan budaya berterima kasih lebih awal.

isi 够了。我担心一段太长了,所以我没加多一行总结(inferens)

“eWenda e问答”是一个专为马来西亚华裔生所建立的学业疑问问答平台。学生可以在这里免费发表提问并得到解答。
...